Τη Δευτέρα 16 Ιουνίου 2016 πραγματοποιήθηκε σύσκεψη στην Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας μετά από πρόσκληση του Περιφερειάρχη κ. Θεόδωρου Καρυπίδη και καλεσμένους όλα τα σωματεία του μηχανοκίνητου αθλητισμού της Δυτικής Μακεδονίας. Το θέμα της σύσκεψης είναι η πρωτοβουλία που ανέλαβε ο Περιφερειάρχης για την ανάδειξη του Μηχανοκίνητου Αθλητισμού στην Περιφέρεια με την μελέτη της σημερινής κατάστασης και τις προτάσεις για καλύτερη εξυπηρέτηση των υφιστάμενων δομών και πιστών αλλά και την παρουσίαση πρότασης για αξιοποίηση του εγκαταλελειμμένου στρατοπέδου στη Νέα Νικόπολη Κοζάνης ώστε να δημιουργηθεί σε σύντομο χρονικό διάστημα ένα ολοκληρωμένο πάρκο με πίστες για αγώνες και εκδηλώσεις μηχανοκίνητου αθλητισμού!

Στη σύσκεψη καλεσμένος ήταν ο Πρόεδρος της ΕΛΠΑ και μέλος της ελεγκτικής επιτροπής της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Μοτοσυκλέτας (FIM) κ. Άγγελος Μπαβέλας που προσέφερε την εμπειρία του ενώ παρουσίασε και την παλαιότερη μελέτη κατασκευής ενός μεγάλου αυτοκινητοδρομίου επιπέδου Formula 1 και MotoGP στα εδάφη προς αποκατάσταση στα εξαντλημένα ορυχεία της ΔΕΗ, με την ανάλογη υποδομή φιλοξενίας και υποστήριξης. Ο Περιφερειάρχης έχει επαφές με τον κ. Μπαβέλα εδώ και καιρό σχετικά με το επενδυτικό μέρος και τις πιθανότητες ένταξης τους σε προγράμματα χρηματοδότησης και εγγυήσεων.
Αυτό που έγινε αποδεκτό στη συζήτηση είναι ότι ένα τέτοιο μεγαλόπνοο έργο για την περιοχή και τη χώρα γενικότερα χρειάζεται τις απαραίτητες εξασφαλίσεις των υπό αποκατάσταση εδαφών στα ορυχεία της ΔΕΗ ώστε να είναι δυνατή η ρεαλιστική μελέτη και σύνταξη επενδυτικής πρότασης στα πλαίσια της μεταλιγνιτικής εποχής της περιοχής. Οπότε και έχει αφεθεί και πάλι μέχρι να υπάρχει κάποια θετική εξέλιξη αν και με μικρές ελπίδες.

Αυτό που είναι στο πλαίσιο του εφικτού άρχισε να γίνεται αντικείμενο σοβαρής μελέτης εδώ και λίγους μήνες με την διάθεση από το Υπουργείο Άμυνας του εγκαταλελειμμένου στρατοπέδου της 10 ΜΕ στη Νέα Νικόπολη Κοζάνης. Ο Περιφερειάρχης όρισε ως εντεταλμένο σύμβουλο Αθλητικού Τουρισμού τον κ. Σταύρο Καμπουρίδη για να μελετηθεί η ολοκληρωμένη ανάπτυξη του μηχανοκίνητου αθλητισμού σε επίπεδο Περιφέρειας για την ανάπτυξη του Τουριστικού προϊόντος και την ενίσχυση της τοπικής οικονομίας. Ο κ. Καμπουρίδης αναζήτησε τη σχετική εμπειρία στα στελέχη καταρχήν των λεσχών της Κοζάνης ΣΜΑΚ για το αυτοκίνητο και ΟΔΙΚΟ για τις μοτοσυκλέτες για την καλύτερη δυνατή χρήση της διαθέσιμης έκτασης. Η χρηματοδότηση του έργου θα γίνει από τα διαθέσιμα του Τοπικού Πόρου Ανάπτυξης που προέρχονται από τέλος λιγνίτη στα ορυχεία της ΔΕΗ και είναι άμεσα διαθέσιμα για αναπτυξιακά έργα στη Δυτική Μακεδονία. Δεν πρόκειται λοιπόν για Ευρωπαϊκές χρηματοδοτήσεις που θα καθυστερήσουν την πορεία του έργου.

Στη συνεδρίαση τέθηκε προς τα Σωματεία η πρόταση αξιοποίησης της έκτασης 150 στρεμμάτων με κατασκευή μιας πίστας Drift – AutoGP που μπορεί να εκμεταλλευτεί με τον καλύτερο τρόπο το δεδομένο χώρο του πρώην στρατοπέδου. Η τελική πρόταση έγινε από το Νίκο Γκάλφα, υπεύθυνο αγωνιστικού τμήματος του ΣΜΑΚ σύμφωνα με τη φιλοσοφία σχεδιασμού από τις Ιαπωνικές πίστες D1GP με φάρδος διαδρομής 12-13 μέτρα και μήκος 2 χλμ. Ο λόγος είναι ότι υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον για το DRIFT σε πανελλήνιο επίπεδο ενώ χωροταξικά μπορεί να εκμεταλλευτεί με το καλύτερο τρόπο το σχεδόν τετράγωνο διαθέσιμο οικόπεδο. Προβλέπεται η δημιουργία μιας πίστας καρτ και διώροφου κτιρίου για τη στέγαση paddocks, γραφείων, κυλικείου κτλ.
Παράλληλα εξετάστηκε και η ανάγκη ανάπτυξης διαδρόμου 1 χλμ για αγώνες dragster, κάτι στο οποίο συμφώνησαν επίσης τα Σωματεία.

Στόχος της Περιφέρειας είναι ένα έργο με λογικό προϋπολογισμό που θα θέσει την περιοχή μας ως μόνιμο προορισμό αθλητικού τουρισμού σύμφωνα και με την εμπειρία της πίστας Σερρών και την ανάπτυξη που πρόσφερε. Αυτή λοιπόν η επένδυση θα επιστρέψει στην περιοχή εισόδημα από την έμμεση χρήση στους τομείς της φιλοξενίας, εστίασης αλλά και τα σχετικά επαγγέλματα με το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα. Εδώ τονίστηκε η άριστη χωροθέτηση που προσφέρει η τοποθεσία αφού βρίσκεται πρακτικά επάνω στην Εγνατία Οδό προσφέροντας μεγάλη ευκολία πρόσβασης ακόμη και σε γειτονικές χώρες.

Σημαντική θα είναι και η κοινωνική προσφορά στον τομέα της οδικής ασφάλειας αφού τώρα πια οι οδηγοί θα μπορούν να δοκιμάζουν τα αυτοκίνητα σε ασφαλές περιβάλλον ενώ στο χώρο θα μπορούν να γίνονται μέχρι διάφορες εκδηλώσεις οδήγησης και δοκιμών από εταιρίες, συλλόγους αλλά και τις φοιτητικές μας ομάδες που σχεδιάζουν πραγματικές μοτοσυκλέτες και μονοθέσια!

Στα τελικά συμπεράσματα ο Περιφερειάρχης αναγνώρισε την ανοδική πορεία των Σωματείων στις διοργανώσεις τους και ειδικότερα την καλή δουλειά που έχει γίνει στις χωμάτινες πίστες Motocross στα Πετρανά και στον Άγιο Χριστόφορο που εντάσσονται στο στρατηγικό σχεδιασμό με τις ανάλογες ενισχύσεις στις εκεί υποδομές. Η συνάντηση έκλεισε με τον ορισμό επιτροπής που αποτελείται από τα Σωματεία και την Περιφέρεια που θα μελετήσει τις λεπτομέρειες του σχεδιασμού ώστε να βγουν οι απαιτούμενες προδιαγραφές του έργου στη Νέα Νικόπολη για να προχωρήσει στο επόμενο στάδιο.

Ο ΣΜΑΚ είναι παρών από την πρώτη στιγμή σε αυτή τη διαβούλευση και στηρίζει με τον χρόνο και την εργασία των μελών του τις προσπάθειες της Περιφέρειας. Εργαζόμαστε για την ανάπτυξη τόσο του Μηχανοκίνητου Αθλητισμού όσο και της περιοχής μας.

Αυτά είναι τα γεγονότα μέχρι σήμερα και ελπίζουμε να έχουμε ξεκαθαρίσει την κατάσταση μιας και βλέπουμε ανακοινώσεις που προβληματίζουν και δεν ενημερώνουν σωστά αλλά διχάζουν τις κοινωνίες. Μάλιστα πρέπει να σημειώσουμε την αυστηρή προειδοποίηση του Περιφερειάρχη από την πρώτη στιγμή ότι ή συμφωνούμε ΟΛΟΙ στην πρόταση της Νέας Νικόπολης ή το έργο δε θα ξεκινήσει. Ας ελπίσουμε ότι δε θα ναυαγήσει ένα όραμα χρόνων για μικροπολιτικές σκοπιμότητες.

 

Σύλλογος Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Κοζάνης - Αθλητικό Σωματείο αναγνωρισμένο από την Γ.Γ. Αθλητισμού - Κατασκευή ιστοσελίδας και ενημέρωση : Νίκος Γκάλφας