Νέα και ανακοινώσεις

Η διοργάνωση του αγώνα έγινε στα πρότυπα της περυσινής σχεδίασης με κέντρο του αγώνα το Βελβεντό Κοζάνης, στους πρόποδες των Πιερίων. Το όμορφο κλίμα της περιοχής, η φιλοξενία και στήριξη από μέρους του Δήμου Βελβεντού, ο κόσμος που συρρέει στον αγώνα και η φανταστική διαδρομή «Μετόχι» - Παλαιογράτσανο έφεραν αυτή τη φορά 45 συμμετοχές στον αγώνα, αριθμό που αποτελεί ρεκόρ συμμετοχών για αγώνα ράλλυ στη Βόρειο Ελλάδα φέτος. Στον εξονυχιστικό τεχνικό έλεγχο που έγινε το Σάββατο παρουσιάστηκαν 43 πληρώματα και είναι χαρακτηριστικό ότι χωρίς καμία καθυστέρηση από πλευράς προσέλευσης αγωνιζομένων, ο έλεγχος τελείωσε μισή ώρα αργότερα από το πρόγραμμα! Το βράδυ ο Δήμος Βελβεντού διοργάνωσε συναυλία με το ροκ συγκρότημα «Ουράνια Τόξα» στο δημοτικό στάδιο, τη στιγμή που τα αυτοκίνητα βρίσκονταν σε φυλλασόμενο χώρο εντός του σταδίου ! Την Κυριακή ο καιρός ήταν με το μέρος θεατών και πληρωμάτων και η προσέλευση του κόσμου ήταν εντυπωσιακή στα καλά σημεία παρακολούθησης του αγώνα, απολαμβάνοντας πλούσιο θέαμα από τις μάχες σε κάθε κατηγορία.

ΔιάφαςΟ δεύτερος αγώνας ράλλυ ασφάλτου για τη Βόρεια Ελλάδα έγινε την Κυριακή 15 Μαϊου 2005 στην Ημαθία. Το 11ο Ράλλυ Φίλιππος έγινε και φέτος με την περυσινή σχεδίαση του αγώνα που περιελάμβανε 5 ειδικές διαδρομές (Πολυδένδρι, Τρίλοφος, Σέλι). Στον αγώνα δήλωσαν συμμετοχή 29 πληρώματα από τη Βόρειο Ελλάδα εκ των οποίων 6 από την Κοζάνη.

Ο καιρός ήταν σύμμαχος των πληρωμάτων και των θεατών αφού δεν έβρεξε και είχε ηλιοφάνεια στο μεγαλύτερο μέρος. Στα αξιοσημείωτα του αγώνα ήταν η ακύρωση της 5ης και τελευταίας ειδικής του αγώνα (Σέλι) λόγω μη έγκαιρης τοποθέτησης ασθενοφόρου. Έτσι στις 4 ειδικές που έγιναν, νικητής αναδείχθηκε το πλήρωμα από τη Βέροια των «Χριστόφορος» - Τηλιόπουλος Κώστας (VW Golf EA/11) και χρόνο 29:39, μετά και την πολύ πρόωρη εγκατάλειψη των Κριαρά - Μάστορα (Ford Escort Cosworth) από διαφορικό.

Η ομάδα του Σ.Μ.Α.Κ. βρέθηκε στο βάθρο με την 2η θέση γενικής και την 1η κατηγορίας Απου πέτυχαν οι Διάφας Δημήτρης - Κυριάκου Χαράλαμπος (Renault Clio Maxi A/7) και χρόνο 30:43. Το πλήρωμα έκανε εκπληκτικούς χρόνους στην μεγαλύτερη ειδική του αγώνα, Πολυδένδρι, και παρά κάποια μικροπροβλήματα έκανε ένα καλό και πετυχημένο αγώνα.

Οι επιτυχίες συνεχίστηκαν και με την εμφάνιση των Γκάλφα Νίκου - Παφίλη Γιώργου που πέτυχαν μια νίκη στην κατάταξη F3 των 1600 κ.ε. Β. Ελλάδος, όπως και στην κατηγορία Ν και ανέβηκαν στο βάθρο της γενικής κατάταξης στην 3η θέση έχοντας συνολικό χρόνο 31:00. Με το Peugeot 106 16 κατηγορίας Ν βρέθηκαν μπροστά από πολλούς δυνατότερους συνδυασμούς πραγματοποιώντας ένα πολύ γρήγορο αγώνα και χωρίς να αντιμετωπίσουν κάποιο πρόβλημα στις ειδικές. Με αυτό το αποτέλεσμα το πλήρωμα βρίσκεται με διαφορά στην 1η θέση των 1600 κ.ε. του Κυπέλλου Β. Ελλάδος που είναι και ο φετινός στόχος.

Την εξάδα της γενικής συμπλήρωσαν οι Αργυρίου - Μανδίκος από τη Θεσ/νίκη (Peugeot 106 S16 A/6) και χρόνο 31:09, οι Γιάννος - Σταμάτης από τη Βέροια (Opel Manta EE/11) και χρόνο μόλις ένα δέκατο του δευτερολέπτου πιο πίσω και τέλος οι «John-John» - Νάνος από τη Θεσ/νίκη (Seat Ibiza Kitkar GrA+) με χρόνο 31:13.

Άτυχοι στάθηκαν οι υπόλοιποι συμμετέχοντες από την Κοζάνη αφού δεν ολοκλήρωσαν τον αγώνα τους. Οι Μαυρίδης Γιάννης - Καραγιαννάκης Γιώργος (Daihatsu Charade Gti EE/11) πήγαν πολύ καλά στον αγώνα και μέχρι την 3η ειδική βρισκόταν στην 8η θέση γενικής. Στην επόμενη και τελευταία ειδική του αγώνα όμως εγκατέλειψε από φλάντζα κεφαλής μην ολοκληρώνοντας έτσι την καλή εμφάνιση.

Πιο άσχημη ήταν η μέρα για τους Παρχαρίδη Μανώλη - Μάραντο Κώστα (Renault Clio Williams N/3) αφού εγκατέλειψαν με έξοδο στην ειδική Πολυδένδρι ΙΙ. Νωρίτερα εγκατέλειψαν τον αγώνα και οι Ζιάμπας Κώστας - Ζιάμπας Γιώργος (Opel Ascona EE/11) με πρόβλημα στον κινητήρα, τη στιγμή που είχαν ολοκληρώσει και τη 2η ειδική του αγώνα βρισκόμενοι στην 8η θέση γενικής.

Πολύ νωρίς εγκατέλειψαν με πρόβλημα στο σαζμάν οι Χασιώτης Ευθύμιος - Ατματζίδης Άρης με το Renault 5 Turbo στον δεύτερο αγώνα τους για τη φετινή χρονιά.

ΣιώμοςΟ 2ος αγώνας Ράλλυ Σπριντ για τη Βόρειο Ελλάδα έγινε την Κυριακή 17 Απριλίου στο Ελατοχώρι Πιερίας. Το πρωί της Κυριακή παρουσιάστηκαν 26 πληρώματα στην γραμμή της εκκίνησης στη διαδρομή Ελατοχώρι - Χιονοδρομικό Κέντρο. Πλήθος κόσμος βρέθηκε στις πλαγιές του βουνού και μάλιστα είδαμε πολύ κόσμο από την περιοχή μας που βρέθηκε κοντά στα 5 πληρώματα του ΣΜΑΚ που συμμετείχαν στον αγώνα. Ο καιρός ξεκίνησε με συννεφιά όμως στο δεύτερο πέρασμα τα πληρώματα βρήκαν ομίχλη στο τέλος της ανηφορικής ειδικής και έτσι οι "διαβασμένοι" πήγαν καλύτερα από όσους διάλεξαν να κόψουν ρυθμό.

Στα αποτελέσματα, τους πρώτους χρόνους γενικής έδωσε η κατηγορία εώς δύο λίτρα, με πρώτο γενικής τους "Χριστόφορο" - Τηλιόπουλο από τη Βέροια με χρόνο ημέρας το 8.43. Δεύτερος στην κατηγορία του αλλά και στη γενική κατάταξη ήρθε με εντυπωσιακό τρόπο ο Γιάννης Μαυρίδης με το Γιώργο Καραγιαννάκη και το Daihatsu Charade turbo και χρόνο 9.07 κάνοντας επιτέλους ένα αγώνα χωρίς προβλήματα. Στην ίδια κατηγορία, οι Διάφας - Κυριάκου αντιμετώπισαν προβλήματα από μια διαρροή λαδιού που έπεφτε στον πίσω τροχό του Renault Clio Maxi και είχε ως αποτέλεσμα να φέρει 2 τετακέ στο πρώτο πέρασμα και να χάσει κάθε πιθανότητα για διάκριση και να πάρει τελικά την 4η θέση της κατηγορίας.

Στην μεγάλη κατηγορία (κυβισμός άνω των δύο λίτρων) είχαμε άλλες δύο συμμετοχές από την Κοζάνη. Οι Γελαδάρης - Βαξεβάνος οδήγησαν με γρήγορο και σταθερό ρυθμό την κόκκινη Opel Ascona και πήραν τη δεύτερη θέση στην κατηγορία με χρόνο 9.28, ανάμεσα από δύο Ford Escort Cosworth που πήραν την πρώτη θέση (Τσέλιος - Τσέλιος 9.20) και την τρίτη (Οροϊλίδης - Κεφαλούρος 9.48). Μόνο 2" ήταν η διαφορά που είχαν οι Χασιώτης - Ατματζίδης με χρόνο 9.50 στον πρώτο αγώνα με το Renault 5 GT Turbo και έτσι πήραν την 4η θέση της κατηγορίας.

Τέλος είχαμε και την συμμετοχή των Σιώμου - Μπουντούλα από το Βελβεντό στην κατηγορία των 1400 κ.ε. οι οποίοι πήραν την 5η θέση με το Toyota Starlet ανάμεσα από 7 αυτοκίνητα. Εδώ αν και είχε δηλώσει συμμετοχή το πλήρωμα των Χολέβα - Ζυμάρα, τελικά δεν πρόλαβε να έχει έτοιμο το αυτοκίνητο και δεν συμμετείχε στον αγώνα.

Επόμενη αγωνιστική συνάντηση στη Βόρειο Ελλάδα θα έχουμε στην Πανελλήνια Ανάβαση του ΑΟΘ που θα γίνει και φέτος στο Λιβάδι και θα είναι η πρώτη φορά φέτος που θα δούμε αυτοκίνητα από όλη την Ελλάδα τόσο κοντά μας και με σύμμαχο τον καλό καιρό θα συγκεντρώσει μεγάλο πλήθος θεατών από όλη τη Βόρειο Ελλάδα.

Στον πρώτο αγώνα ράλλυ για το Κύπελλο Βορείου Ελλάδος, η 34η διοργάνωση του Ράλλυ Θερμαϊκού συγκέντρωσε μόλις 28 συμμετοχές δίνοντας ένα "χλιαρό" ξεκίνημα για τους 5 αγώνες ράλλυ που θα γίνουν στη Βόρειο Ελλάδα. Παρά τις λίγες συμμετοχές ο καλός καιρός που επικράτησε την Κυριακή και οι πολλοί θεατές που βρέθηκαν στις ειδικές διαδρομές της Βορείου Χαλκιδικής ήταν οι σύντροφοι των πληρωμάτων για όλη τη μέρα. Από την Κοζάνη είχαμε τη συμμετοχή των Γκάλφα - Παφίλη με το Peugeot 106 S16 στην κλάση Ν/2 όπως πάντα. Το πλήρωμα θα ακολουθήσει και τους 5 αγώνες ράλλυ του Κυπέλλου και η συμμετοχή σε αυτό τον αγώνα ήταν δεδομένη. Σε σύνολο 6 ειδικών διαδρομών και 70 αγωνιστικών χιλιομέτρων είχαμε όπως είναι λογικό και πολλές εγκαταλείψεις ενώ σημειώθηκαν πολύ καλοί χρόνοι από τα πρώτα πληρώματα του αγώνα.

Καθ' όλη τη διάρκεια του αγώνα οι Κριαράς Γ. - Μάστορας Α. με Ford Escort RS Cosworth προηγούνταν σταθερά των Βαλαβάνη Ι. - Γκαγκαστάθη Κων/νο με Renault Megane Coupe που τερμάτισαν στη 2η θέση, ενώ την τριάδα συμπλήρωσαν οι Βάτσος Ν. - Κωνσταντινίδης Χ. με Peugeot 309. Οι Γκάλφας - Παφίλης δεν αντιμετώπισαν κανένα πρόβλημα και πήραν τη νίκη στη νορμάλ κατηγορία και την 3η βαθμολογούμενη θέση των 1600 κ.ε. Βορείου Ελλάδος πίσω από τους Κωνσταντίνου - Τασόπουλο με Peugeot 206 και τους Μπρόζο - Βογιαντζή με Peugeot 106 που συμμετείχαν στην κατηγορία GrA. Το νεαρό πλήρωμα από την Κοζάνη χωρίς να έχει συναγωνισμό στην κατηγορία του, κυνήγησε το... χρονόμετρο σε κάθε ειδική και σημείωσε πάνω από 10 δευτερόλεπτα καλύτερους χρόνους στις ίδιες ειδικές που είχε τρέξει στο περυσινό Ράλλυ ΔΕΘ !!!

Επόμενη αγωνιστική συνάντηση είναι αυτή την Κυριακή 17 Απριλίου 2005 για το Κύπελλο Ράλλυ Σπριντ. Το 6ο Ράλλυ Σπριντ Πιερίας γίνεται στην κλασσική διαδρομή του Ελατοχωρίου προς το χιονοδρομικό κέντρο της περιοχής και συγκέντρωσε 29 συμμετοχές από τις οποίες 6 είναι από την Κοζάνη και το Βελβεντό. Συγκεκριμένα στην κατηγορία των 1400 κ.ε. συμμετέχουν οι Σιώμος - Μπουντούλας και Χολέβας - Ζυμάρας, στην κατηγορία των δίλιτρων οι Διάφας - Κυριάκου και Μαυρίδης - Καραγιαννάκης και τέλος στα άνω των δύο λίτρων συμμετέχουν οι Γελαδάρης - Βαξεβάνος και οι Χασιώτης - Ατματζίδης στον πρώτο αγώνα με το νέο Renault 5 GT turbo. Λόγω και της κοντινής απόστασης πολλοί φίλοι του σπορ θα παρακολουθήσουν τον αγώνα και θα χειροκροτήσουν τα πληρώματα του ΣΜΑΚ.

Σύλλογος Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Κοζάνης - Αθλητικό Σωματείο αναγνωρισμένο από την Γ.Γ. Αθλητισμού - Κατασκευή ιστοσελίδας και ενημέρωση : Νίκος Γκάλφας